Jeziorzany Skała Kozierówka Skała Okrążek Sowiarka

SKAŁKI PIEKARSKIE

skrzyżowaniu) - ścieżką na szczyt wzgórza Kuściel ( 5  - wapienny zrąb będący doskonałym punktem obserwacyjnym na dolinę Wisły, klasztor w Tyńcu i malowniczą okolicę; na jego wschodnich stokach widoczne są wychodnie wapienne; w przekroju zaobserwować można szczątki skamieniałości (głównie gąbki), na powierzchni - procesy krasowe; u podnóża odkryto ślady obozowiska myśliwsko-rybackiego z okresu mezolitu - znaleziono ok. 15000 wyrobów krzemiennych oraz narzędzi z kości, drewna i rogu, a także półprodukty, co wskazuje że w miejscu tym istniała pracownia). Na drugim "garbie" szlak skręca w prawo na widoczny w dole cmentarz i pomiędzy brzozami wyprowadza na drogę asfaltową - tu w lewo, a zaraz za kościołem - w prawo. Stąd znaki kierują w lewo, w prawo zaś po północnej stronie drogi znajduje się kolejna skałka ( 6 ) będąca zarazem punktem szlaku. Idąc szlakiem, za rondem należy skręcić w "opadającą" drogę z prawej, na "dole" ponownie w prawo, a przed domem z prawej - w lewo pomiędzy dwa starorzecza. Trawiasta ścieżka wyprowadza na asfalt przy wzgórzu Sowiarka ( 7 ). Za kamieniołomem droga skręca w lewo, szlak zaś odbija w prawo obok ogrodzenia, omijając wiślisko z prawej strony. Przy jego końcu skręca ostro w prawo i zaprowadza do kolejnego wiśliska - tu znów w prawo i... jeszcze raz w prawo - ścieżka wyprowadza na koronę wału, szlak zaś zmienia kierunek na północny, po czym (dłuższa chwila) powraca do "drugiego zejścia" i niebieskiego szlaku rowerowego. Stąd, już znaną drogą prowadzi do centrum Piekar.
1 Ι 2
źródło informacji
Patronite FUNDACJA ŚWIAT AKTUALNOŚCI O KRAINIE MAPA LEGENDA ODKRYWANIE LOKACJE A-F LOKACJE G-Ł LOKACJE M-Ś LOKACJE T-Ż GALERIA ZARYS
HISTORYCZNY
BUDOWA
GEOLOGICZNA
TABELA
STRATYGRAFICZNA
Copyright 2011-2018 bohun.

Wykorzystywanie materiałów zamieszczonych w Geotydzie
bez zgody właściciela praw autorskich jest zabronione.