Znaki niebieskie rozpoczynają się na parkingu w Gwoźdźcu, po którego południowej stronie w skarpie obok ruiny rampy załadunkowej znajdował się wylot sztolni Krystyna ((
1 ) jej głębienie rozpoczęto 13 maja 1895r.; po trzech latach budowy połączyła szyb kopalni
Krystyna (
7 ) z południowym zboczem Rowu Krzeszowickiego; miała 2150m długości; początkowo służyła do wywożenia urobku wagonikami z zaprzęgiem konnym; do jej wylotu doprowadzono bocznicę kolejową z Krzeszowic; ok. 1910r. wskutek zejścia z eksploatacją na niższe poziomy zrezygnowano z transportu nią na rzecz szybu wydobywczego; od wtedy datuje się upadek sztolni, a służyła odtąd wyłącznie do odprowadzania wód z kopalni; ostatecznie wylot sztolni zakończonej tunelowym sklepieniem z cegły zasypano po I wojnie światowej; w miejscu dawnego jej otworu znajdował się wyciek zażelazionej wody). Stąd szlak prowadzi ku zachodowi po starej rampie kolejowej początkowo lekko pod górę wprost do kamieniołomu
Stara Sztolnia (
2 ), gdzie - kończąc się - dołącza do znaków czarnych. Te z kolei wiodą pod górę obok schronu, za którym stromo i lekko w prawo wyprowadzają na "szczyt", a za nim odbijając w lewo, doprowadzają do leśnej ścieżki i w lewo do szerokiego leśnego traktu. Dochodzi tutaj czerwony szlak turystyczny, z którym po stromym podejściu na wprost wprowadzają na wypłaszczenie i długą, niemal płaską, prostą osiągają szczyt wzniesienia, gdzie skręcają lekko w prawo. Szlaki lekko "opadając", skręcają delikatnie w prawo i doprowadzają do przerzedzenia wśród drzew, gdzie odbijają w prawo. Nieoznakowanym fragmentem wiodą do skrzyżowania, skąd "serpentyną" prowadzą w dół, a przy polanie skręcają w lewo, przeprowadzając pod drutami. Przed ścianą lasu szlak dawnego górnictwa odbija w prawo, a czerwony szlak turystyczny wprowadza w las, gdzie odnoga "górnicza" doprowadza do kamieniołomu
Nowa Krystyna ((
3 ) po lewej stronie zakrętu ścieżki w prawo). Znaki czarne prowadzą wzdłuż ściany lasu i wprowadzają do niego przez hałdę, gdzie skręcając w lewo i prawo, osiągają pozostałości po kopalni
Nowa Krystyna (
4 ). Licznymi zakosami wśród pozostałości znaki wyprowadzają na wyraźną ścieżkę, gdzie skręcają w prawo i również licznymi zakosami wyprowadzają na skrzyżowanie ze stromym podejściem z lewej, przez które wiodą na wprost. Ścieżką wzdłuż wzniesienia z lewej osiągają drogę asfaltową, gdzie skręcają w lewo i odbijają w prawo, opuszczając ją. Drogą asfaltową odbiega odnoga szlaku oznaczona na niebiesko; za zakrętami w